Montesori bērnu attīstības centra "Darbīgās rociņas" darbības princips balstīts uz visā pasaulē pazīstamo un atzīto Marijas Montesori mācību metodi. Šo mācību metodi radījusi un izauklējusi itāļu bērnu ārste Marija Montesori. Šajā rakstā varat iepazīties ar viņas dzīvesstāstu. 

Itāļu ārste un pedagoģe Marija Montesori pirmo bērnu māju nodibināja 1907.gadā. Šodien viņas izstrādāto pedagoģisko sistēmu pazīst visā pasaulē kā reformpedagoģijas virzienu, kas tiek saukts Montesori vārdā.

Montesori metode apmācībai domāta no apmēram 2 gadu vecuma, bet patiesībā bērns tai ir gatavs jau no dzimšanas (gatavs konkrētai attieksmei pret sevi). Metode balstīta uz pārliecību, ka bērns mācās, esot kustībā. Jo mazāks bērns, jo vairāk viņam nepieciešams attīstīt kustības un tveršanas prasmi. Tāpēc Montesori sistēma ir balstīta uz principu - no tveršanas kustības uz saprašanu. Līdz gada vecumam bērns vēl nerunā, taču, praktiski darbojoties caur sajūtām, viņš jau aptver daudzas lietas, piemēram, klucītim ir stūri, bet bumbiņai nav. Kad pēc kāda laika bērna apziņā jau ir klucīša un bumbiņas apveids un vecāki ir stāstījuši, kā kuru sauc, bērns nekļūdīgi atnesīs prasīto lietu.

Montesori didaktiskais materiāls ir veidots tā, lai tas organiski saplūstu ar bērna spējām un interesēm, kā arī tādā secībā, lai bērns justu tieksmi nepārtraukti izzināt vēl nezināmo. Darbošanās norit nepiespiesti, ar aizrautību un interesi, jo bērni izjūt iekšēju nepieciešamību darīt to, ko viņi paši izvēlas.

Palīdzi man to izdarīt pašam!” Skolotāja uzdevums ir parādīt bērnam, kā ar materiālu strādāt, sniegt atbalstu, ja tas nepieciešams, bet nedarīt bērna vietā. Bērns labāk atceras tad, ja ir ne tikai redzējis vai dzirdējis, bet ir izdzīvojis ar visām maņām un paveicis pats. Montesori materiāls nav uzskates līdzeklis, tā būtība ir tajā, ka visu var ņemt rokās, pētīt, darboties. Bet ir jāievēro, ka katrs materiāls ir paredzēts savam uzdevumam  un pēc darbošanās tas jānoliek atpakaļ tam paredzētajā vietā.